sobota 21. října 2017

Tillie Cole - Tisic polibku

Tillie Cole - Tisic polibku

Tahle kniha me tak otravila, ze jsem hned po precteni vedela, ze se z ni budu potrebovat vypsat.
Clanek obsahuje spoustu spoileru!

Strucne, jasne, v bodech:

1) Dej:
  • Hned uvodni scena s umirajici babickou byla jasne citove vydirani.
  • Rune odjizdi... ZITRA. Proc ne, ze jo. Jasne logicka vec. Zacina si balit v jedenact vecer.
  • Ani jednoho nenapadne nejak smlouvat. Nenapadne je, ze by Rune mohl priletet aspon az za par dni, nebo ze by Poppy mohla letet za nim. Ne, proste budou cekat, jestli se vubec nekdy Rune vrati.
  • Rune v posteli... kapitola sama pro sebe.
  • VSICHNI vedeli, ze Rune bude odjizdet, jenom oni dva ne?!
  • To same o nemoci Poppy. VSICHNI o ni vedeli, vcetne rodicu.
  • To, ze se Rune vraci, povi Poppy az kamaradka. Ze neuhodnete, KDY se tak ma stat..? No prece DNESKA VECER. 
  • Kdyby Poppy po kazdem polibku prednesla tu svou rec, tak bych ji zmlatila, kdybych byla Runem. Moje srdce malem puklo nastvanim pokaze, kdyz to rekla.
  • Je straaasne divny, ze clovek v sedmnacti vypada jinak a jinak se i chova nez v patnacti... To ho hned musi delat nebezpecnym a spatnym.
  • I pres ctyricet stran dlouhe kapitoly.

2) Jazyk
  • Neustale slovni obraty obsahujici "s moji divkou, k moji divce"... Kdo takhle mluvi?!
  • Sklonovani jmena "Rune". Nejvic me fascinovala veta "Co si myslis o Runem?"....... Na to jako prekladatel prisel jak..?
  • Konverzace jako z Dawsonova sveta. Takhle nikdo nemluvi! A uz vubec ne sedmnactilete deti z Ameriky.
     "Kdyz jsi mi nablizku, moje srdce nestena, ale vznasi se. Myslim, ze srdce maji rytmus podobne jako pisen.              Slysela jsem pisen tveho srdce a ty jsi slysel mou." ........ Tak urcite.
  • V tomto uryvku je skryva i dalsi velky problem knihy - opakovani slov. Slovo srdce je proste p-o-r-a-d a v-s-u-d-e. Klidne 10x na jedne strane. Po par takovych jsem vazne premyslela o tom, ze knihu hodim do kose. Srdce prasklo, puklo, rozpadlo se... Ufffff.
-------
Co jste rikali na knihu vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Dočteno za ŘÍJEN 2017

Rijen zezapocatku nebyl moc povedeny, a projevilo se to i na mnozstvi prectenych knih. Prvni jsem precetla na uplnem zacatku mesice, a pak t...