úterý 30. května 2017

Knihy na filmovém plátně (Knihovníček 3 #sknihouspolecne)

Zaměřila jsem se pouze na filmy, které jsem viděla během posledních pěti let a jen na ty filmy a knihy, které si dobře pamatuji. Například vůbec nezařazuji klasiku, protože to by byla kapitola sama pro sebe.

Zde je osm soubojů "film vs kniha".

1) Romantika

Než jsem tě poznala (Jojo Moyes, film 2016)

Loni jsem viděla v kině film. O ději jsem nic nevěděla, takže mě šokoval konec (v tom negativním smyslu slova) a taky se mi nelíbil herecký výrok E. Clarke. 
Nedávno jsem ale přečetla knihu, a... byla jsem nadšená. Více napíšu v článku "Dočteno za květen". Brečela jsem, smála jsem se, nemohla jsem knihu odložit. Doufám, že si brzy přečtu druhý díl.
A tak jsem se rozhodla dát filmu ještě jednu šanci, a od té doby už ho viděla dvakrát.

Vítěz: KNIHA

Padesát odstínů šedi a Padesát odstínů temnoty (E.L. James, filmy 2015 a 2017)

V obou případech jsem nejdříve četla knihu. Jedničku v češtině, dvojku v angličtině, mám v plánu si přečíst trojku - opět v angličtině, protože v ní se mi tento příběh líbil mnohem víc. Ideální oddychovka.
Filmy nejsou nic extra, ale druhý díl byl ve filmovém zpracování rozhodně lepší. Jednička mi přišla hodně amaterská a konec mi celý příběh dost znechutil.

Vítěz: KNIHA

2) Thrillery, horory

Časožrouti (Stephen King, film 1995)

Film jsem viděla jako malá a teď si dala repete, knížku jsem dočetla před pár dny (více info tedy opět v příštím článku). Co se týče filmu, tak ten se mi dřív hodně líbil. Příběh je ale hodně založený na lidské fantasii, která se může plně projevit jen při čtení.

Vítěz: KNIHA



Dívka ve vlaku (P. Hawkins, film 2016)

Jako první jsem viděla v kině film, knihu jsem přečetla letos v zimě v angličtině. Můžu říct, že filmoví tvůrci děj celkem věrně přenesli na filmové plátno. V knize o něco více vyniknou výpadky hlavní hrdinky.

Vítěz: 50:50




Zmizelá (Gillian Flynn, film 2014)

Co se týče Zmizelé, tak zbožňuji knihu i film. Ten jsem viděla nejdřív. Dvakrát. Pak jsem si přečetla knížku, od které jsem se absolutně nemohla odtrhnout a četla ji skoro do rána. A poté jsem si dala opáčko s filmem. Opravdu nevím, co je lepší. Doporučuji oboje.

Vítěz: 50:50

3) Fantasy, utopie

Hunger Games (Suzanne Collins, filmy 2012,13,14 a 15)

Opět jsem nejdříve zhlédla filmy. Nejvíce se mi líbila jednička a dvojka, v dalších dílech mě šíleně prudila hlavní hrdinka. Ke knihám jsem se dostala asi před rokem, a všechny zvládla během pár týdnů. Oblíbený knižní díl je dvojka, ta se mi četla úplně sama. 
Co oceňuji na filmech, je věrnost detailnímu ději v knihách.

Vítěz: KNIHA

Divergence, Rezistence, Aliance (Veronica Roth, filmy 2014,15 a 16)

Viděla jsem jedničku a dvojku, a poté přečetla všechny tři knihy. Z Divergence (knihy i filmu) jsem byla nadšená, Rezistence byla fajn, a Aliance se nedala ani číst, ani sledovat.

Vítěz: KNIHA

4) Filmový vítěz

Brooklyn (Colm Toibin, film 2015)

Film je prostě d-o-k-o-n-a-l-ý. Viděla jsem ho několikrát a pak si přečetla knihu, která nebyla špatná, ale na film bohužel nemá. Toto je jediný případ z této osmičky, kdy film jasně poráží knihu. Pokud jste ho neviděli, rozhodně doporučuji! 

Vítěz: FILM

_____

Jak to tak po sobě čtu, tak vidím, že naprostou většinu knih jsem četla až po zhlédnutí filmu. Dost často to mám tak, že když mě film zaujme, začnu pátrat po knížce, a potom si půstím znovu film - když znám více informací o ději z knihy.

Taky je jasně vidět, že většinou vyhrála pomyslný souboj kniha. Dvakrát byl boj vyrovnaný.

Těším se u dalšího článku!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Dočteno za ŘÍJEN 2017

Rijen zezapocatku nebyl moc povedeny, a projevilo se to i na mnozstvi prectenych knih. Prvni jsem precetla na uplnem zacatku mesice, a pak t...